Na co można wydać wygraną w Lotto

W polskiej koszykówce 3×3 pojawiły się w końcu konkretne pieniądze. Jak je spożytkować? Podpowiadamy.

Informacja o nowym sponsorze polskiej koszykówki 3×3 rozpaliła ostatnio media i wyobraźnię osób związanych z tą dyscypliną sportu. Przypomnijmy, w ramach konferencji prasowej padły daleko idące zapowiedzi prezesa PZKosz:

  • Powstanie zespół Lotto Team który będzie występował w cyklu World Tour.
  • Powstanie Lotto Liga 3×3, już w przyszłym sezonie.
  • Liga obejmie zarówno ekstraklasę jak i pierwszą ligę, zarówno w wydaniu męskim jak i żeńskim.
  • Trwają rozmowy z FIBA3x3 o organizacji pięciu turniejów w randze Quest.
  • Budżet nowej umowy to duża (choć nieujawniona) kwota – największa w historii współpracy PZKosz i Totalizatora. A współpraca ta trwa już parę dobrych lat.
  • Powstanie Lotto Team w wersji kobiecej.
  • Medaliści Lotto Lig otrzymają wysokie nagrody finansowe.
  • Rozgrywki Lotto Ligi będą transmitowane na antenie Polsatu.

Nie wierzycie? Sami się przekonajcie, naprawdę warto obejrzeć, wycięliśmy dla Was pierwsze 10 minut niezręcznej ciszy, nie ma za co.

Za konferencją poszła oficjalna informacja na stronie związku, z dodatkową (dziewiątą) obietnicą dotyczącą koszykówki młodzieżowej:

Totalizator Sportowy przez trzy lata będzie wspierał reprezentacje Polski 3×3 kobiet i mężczyzn – zarówno seniorskie, jak i młodzieżowe do lat 23. Ponadto zostanie partnerem zespołów kobiet i mężczyzn, które będą rywalizowały m. in. w turniejach FIBA 3×3 World Tour Masters i FIBA 3×3 Challenger. Zaangażuje się także w rozgrywki LOTTO 3×3 QUEST, które wyłonią najlepszą drużynę w Polsce, a także w Młodzieżowe Mistrzostwa Polski. Umowa wejdzie w życie 1 stycznia 2022 roku.

Korzystając z oficjalnego kanału sponsora na twitterze zapytaliśmy o szczegóły podpisanego porozumienia i plany dotyczące tej współpracy. Odpowiedź jest jednocześnie konkretna (termin) i wymijająca:

Ramy współpracy i projekty dotyczące wspólnych działań Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO, z PZKOSZem są określone w komunikacie prasowym. Wszystkie szczegóły zostaną przekazane i ogłoszone w styczniu 2022 roku.

Bardzo cieszymy się z wygranej PZKosz i mamy nadzieję że na tym się nie skończy. Nie jest to wszak jedyna loteria w tym kraju, próbować szczęścia w grach losowych można również w innych miejscach, jak podaje chociażby www.twinspin.pl jest ku temu wiele okazji.

Gdyby jednak przypadkiem 😉 okazało się, że pieniędzy nie wystarczy na realizację wszystkich obietnic (kto nie przekroczył nigdy budżetu niech pierwszy rzuci kamieniem), podpowiadamy jak można zoptymalizować wydatki i nie wymyślać koła na nowo. Niewykluczone że z lepszym efektem. Podpowiedź za 1000 punktów (albo milion złotych) – wykorzystując istniejące rozwiązania, projekty i ludzi z prawdziwą pasją którzy za nimi stoją. Przykłady:

  • Łotysze (mistrzowie olimpijscy) grają tym samym składem w cyklu World Tour (jako Ryga) i w ramach rozgrywek narodowych (jako Łotwa). Czy jest sens tworzyć osobny Lotto Team skoro reprezentacja może występować w World Tour jako np. Gdańsk?
  • Liga 3×3 już istnieje. Może zamiast tworzyć nową wystarczy dofinansować istniejącą?
  • Cykl turniejów stanowiących mistrzostwa Polski działał przez wiele lat dzięki staraniom Streetball Polska. Może warto go wskrzesić i sięgnąć do doświadczeń ludzi którzy promowali 3×3 w całej Polsce zanim stało się modne?
  • Do promocji wśród młodzieży świetnie nadadzą się filmy tworzone przez trenera kadry. Format wypróbowany, potrzeba większej ilości i promocji. Sklep koszykarza i Kacpa też stworzyli coś co warto wykorzystać.
  • Poprzedni trener kadry Mirosław Noculak jak nikt inny opowiada o koszykówce 3×3 i komentuje rozgrywki na jeden kosz. Może cykliczny program w TV, na YT, albo przynajmniej podcast? To nie kosztuje wiele. Keepthebeat pewnie chętnie pomoże.
  • Dowiedzmy się jak robią to w Debreczynie! Czy to miasto jest lepsze niż Wrocław, Gdańsk, Warszawa czy Kraków? Ściągnijmy do Polski duże koszykarskie wydarzenie. Z Węgrami chyba jeszcze nie jesteśmy skonfliktowani? Tu zapewne potrzebny będzie spory budżet, ale nic lepiej nie zadziała na kibiców niż dobry występ polskich koszykarek i koszykarzy w roli gospodarzy.
  • Ogłaszajmy halowe i młodzieżowe Mistrzostwa Polski z większym niż tygodniowe wyprzedzeniem. Koszt – zero złotych.
  • Polska mistrzem Polski? Nigdy więcej! Nie mieszajmy rozgrywek (pół)amatorskich i reprezentacyjnych.
  • Podpatrzmy, zapytajmy jak robią to inni. Np. Holendrzy.

Proste? Nie. Ale na pewno prostsze niż startowanie od zera. Koszykówka 3×3 ma już 10 lat i naprawdę wiele świetnych projektów wydarzyło się zarówno w Polsce jak i na świecie przez ten czas. Nie twierdzimy też, że to jedyne czy najlepsze pomysły, jesteśmy tylko kibicami. Zostawiamy tutaj zarówno obietnice prezesa jak i nasze sugestie jak je spełnić. Pod rozwagę. I żeby było do czego wracać, za rok, za trzy lata… 🙂

Trzymamy kciuki!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*